آموزش ايجاد پرسش و پاسخ در نتايج جستجو گوگل با اسکيما (FAQ Page 2019)

در اين مقاله به تازه ترين مورد درباره اسکيما، يعني ويژگي FAQ يا Frequent Answer and question يا همان پرسش و پاسخ متداول خودمان مي پردازيم. به تازگي يکي ديگر از کدهاي نشانه گذاري اسکيما، پس از رستوران و غذا، مقاله و سيستم ستاره دار کردن مطالب در کشور ايران قابل استفاده شدند و سايت هاي فارسي زبان مي توانند از آنها براي برجسته تر کردن حضور خود در نتايج جستجو گوگل استفاده کنند.

ejkp_q2.jpg

پرسش و پاسخ يا FAQ در نتايج جستجو

پيش از هرچيز دقت کنيد که اگر در وبسايت شما کاربران به سوالات يکديگر پاسخ مي دهند، اين سبک نشانه گذاري مناسب صفحه شما نخواهد بود و بايد از نشانه هاي QAPage استفاده کنيد و نه FAQ.

صفحه پرسش و پاسخ متداول شامل ليستي از پرسش ها و پاسخ هاي پيرامون موضوعي خاص مي شود. اگر اين صفحات را به درستي نشانه گذاري کنيد واجد شرايط حضور در Rich result گوگل مي شويد و حضوري برجسته و زيبا خواهيد داشت و طبيعتا توجه کاربران نيز به شما جلب مي شود.

يک نمونه صفحه FAQ در نتايج گوگل به شکل زير است:

اين ويژگي در حال حاضر در تمام کشورهاي دنيا در دسترس است و هم چنين در هر دو نسخه دسکتاپ و موبايل ديده مي شود.

bdw5_q6.jpg

مقررات

اگر مي خواهيد صفحه FAQ شما مورد تاييد گوگل باشد بايد موارد زير را رعايت کنيد:

قوانين کلي کدهاي نشانه گذاري

قوانين وبمستران گوگل

قوانين محتوا گوگل

 

قوانيني که بايد در ساخت صفحه پرسش و پاسخ متداول رعايت کنيد

تنها زماني از صفحه FAQ استفاده کنيد که صفحه شما ليستي از پرسش و پاسخ دارد. اگر صفحه شما يک پرسش واحد دارد و کاربران مي توانند پاسخ هاي متفاوتي براي آن ثبت کنند، از QAPage بايستي استفاده کنيد.

 

موارد صحيح

- صفحه سوال و جواب شما بايد توسط خود سايت نوشته شده باشد و کاربران اجازه نوشتن پاسخ در آنها نداشته باشند.

- صفحه پشتيباني يک محصول که پرسش و پاسخ هاي متداول آن را نوشته باشد و کاربران نتوانند پاسخ هاي ديگري را ثبت کنند.

 

موارد استفاده غير صحيح

- صفحه اي از يک فروم و تالار گفتگو که کاربران پاسخ هاي مختلفي به پرسشي خاص ارائه مي کنند.

- صفحه پشتيباني يک محصول که کاربران مي توانند پاسخ هاي مختلفي به پرسش واحدي بدهند.

- صفحه محصولي که کاربران مي توانند پرسش ها و پاسخ هاي مختلفي را ثبت کنند.

- هر گز از FAQ براي اهداف تبليغاتي استفاده نکنيد.

- تمام محتواي پرسش و پاسخ ها بايد در صفحه هدف نيز قابل رويت باشند.

 

آموزش ايجاد صفحه سوال و جواب در گوگل

براي اين منظور به آدرس https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator برويد، هر سوال را در بخش Question و هر پاسخ را در بخش answer وارد کنيد. سپس script ايجاد شده را کپي کنيد و در فايل سايت خود وارد کنيد. به همين سادگي!

 

 وارد کردن کدهاي جاوا اسکريپت در هد برگه يا نوشته بخصوص در وردپرس

اگر براي طراحي سايت از وردپرس استفاده مي کنيد، براي اين منظور بايد اول اسکريپت مورد نظرتون را بسازيد. براي مثال اگر قصد اضافه کردن پرسش و پاسخ يا FAQ در نتايج گوگل براي صفحه بخصوصي از سايت وردپرسي داريد با ما همراه باشيد.

 

مي دانيد که وردپرس به صورت پيش فرض اجازه دسترسي و ويرايش کدهاي درون هد سايت رو به شما نميده و بايد با افزونه هاي insert header and footer اين کار را انجام بديد. اما مشکل اين افزونه اينجاست که کدهاي شما را در تمام صفحات پخش مي کنه و شما نمي خواهيد اين اتفاق بيافتد.

 

براي اضافه کردن کدها مانند اسکريپت ها به هد يا فوتر صفحه اي بخصوص لازمه که افزونه sogo header footer را نصب و فعال کنيد. پس از نصب و فعالسازي اين افزونه وارد نوشته اي که مي خواهيد اسکريپت را به آن اضافه کنيد شويد و تا انتها پايين بياييد. با همچين صحنه اي روبرو مي شويد:

 

باکس بالايي براي کدهاي هد و باکس پاييني براي کدهاي فوتر اين صفحه بخصوص شماست. لذت ببريد!

منبع: https://www.rushweb.ir/

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : صفحه ,پرسش ,کنيد ,گوگل ,استفاده ,کاربران ,نشانه گذاري ,نتايج جستجو ,پاسخ متداول ,آموزش ايجاد ,جستجو گوگل ,کدهاي نشانه گذاري
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خاطرات بچه های کلاس هفتم اینچه علیا شرکت تولیدی و صنعتی آذر جارو یارب فرج امامان رابرسان رسانه ای متفاوت از همه جای وب کلبه سبز ιl.ı رپ راכیــو lıιll نقطه خط | عکس نوشته